پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 2712
نویسنده : احمدجوان زرنق

 

فرمان اتومبیل نوعی ماشین چرخ و محور است در این چرخ و محور نیروی محرک به چرخ وارد می شود و نیروی مقاوم به محور وارد می شود بنابراین چون شعاع چرخ یعنی فرمان بیشتر از شعاع محور هست محور در اینجا همان میله فرمان است پس بازوی محرک بیشتر از بازوی مقاوم است و چون مزیت مکانیکی حاصل تقسیم بازوی محرک بر بازوی مقاوم است پس مزیت مکانیکی فرمان همیشه بیشتر از یک است یعنی فرمان همیشه نیروی ما را افزایش میدهد در عوض سرعت و مسافت اثر نیروی ما را کم میکند به همین خاطر است که ما چندین دور فرمان را می چرخانیم اما چرخ ماشین یه ذره میچرخداز طرفی چرخاندن میله بدون فرمان خیلی سخت است، پس فرمان نیروی ما را افزایش میدهد.




:: برچسب‌ها: فرمان اتومبیل , ماشین چرخ و محور , مزیت مکانیکی , بازوی محرک , بازوی مقاوم , فرمان اتومبیل ماشین چرخ و محور است , افزایش مقدار نیرو , سرعت و مسافت اثر نیرو , مزیت مکانیکی همیشه بیشتر از یک است ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: